Brev:
4 mdr. og urolig når han fodres
28. april 2004
Alder:
4 mdr.
4 mdr. og urolig når han fodres
Vi har en dreng på præcis 4 måneder i dag (født godt 4 uger for tidligt). De sidste dage har han været meget urolig, når han får flaske (får udelukkende mme). Han fægter med armene, vil gerne have fingrene med ind i munden, klemmer på sutten så mælken løber ud, spytter sutten ud, men vil gerne have den ind i munden igen. Sådan fortsætter det som regel hele måltidet så han er en ren fornøjelse at fodre :-D
Han giver ikke længere udtryk for sult så derfor tilbyder jeg ham mad ca. hver 3. time. Han spiser ca. 200-250 ml mindre end han plejer (1000-1100 ml) om dagen. Han vejer 7 kg så han er ikke noget lille nips.
Alligevel er jeg lidt bekymret over, at han ikke længere virker specielt sulten og han så er så urolig, når han endelig spiser. Jeg har hverken fjernsyn/radio kørende når han spiser simpelthen for han kan få madro. Jeg har øjenkontakt med ham, men ellers får han ro til at spise. Han har afføring hver 2 dag og den har konsistens som modellervoks og er gul/grøn i farven.
Er det forkert af mig at tilbyde ham flasken? Skal jeg prøve at gøre det som da han var spæd - at vente til han bliver ulykkelig - simpelthen for at han kan mærke sultfornemmelsen og at behovet så bliver opfyldt?
Der kan så nok gå en del timer...
Vi prøvede i dag at give ham majsgrød for første gang. Det var ikke nogen succes, men hvor så han sød ud med grød i hele hovedet...:-D
Vi prøver igen i morgen...
Harr du et godt råd til hvad jeg kan prøve? Han har ellers været ret madglad, men nu virker han slet ikke interesseret.
På forhånd tak!
Janni